Paziņojums par publisko apspriešanu koku ciršanai Rīgā, posmā no starptautiskās lidostas “Rīga” līdz Zolitūdes ielai saistībā ar Rail Baltica “Starptautiskās lidostas “Rīga” dzelzceļa stacijas saistītās infrastruktūras un estakādes I kārtas: posms no Zolitūdes ielas līdz dzelzceļa stacijai starptautiskajā lidostā “Rīga” būvniecība”
Apstiprināts risinājums "Rail Baltica" reģionālo vilcienu uzņemšanai Rīgas Centrālajā stacijā
BERERIX inženieri ir izstrādājuši labāko iespējamo risinājumu, kas nākotnē nodrošinās gan starptautisko, gan reģionālo "Rail Baltica" maršrutu apkalpošanu Rīgas Centrālajā stacijā, portāls TVNET uzzināja no pilnsabiedrības BERERIX pārstāvjiem.
Sāk kandidātu atlasi konkursā par «Rail Baltica» stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi
2020-02-05T07:26:00+00:00
"Eiropas Dzelzceļa līnijas", "RB Rail" un Satiksmes ministrijas pārstāvji sākuši darbu, lai veiktu kandidātu atlasi konkursā par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi, informēja "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
Burovs: Infrastruktūras projektiem «Rail Baltica» piegulošajās Rīgas apkaimēs būs nepieciešami līdz 350 miljoniem eiro
2020-01-24T11:43:00+00:00
Lai īstenotu infrastruktūras attīstības projektus "Rail Baltica" piegulošajās Rīgas apkaimēs, 10 gadu periodā būs nepieciešamas līdz pat 350 miljoniem eiro lielas investīcijas, atzinis Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Oļegs Burovs ("Gods kalpot Rīgai"), informēja domē.
«Rail Baltica» Centrālās dzelzceļa stacijas pārbūves uzraudzība izmaksās teju 24 miljonus eiro
2019-12-19T13:31:00+00:00
“Rail Baltica” līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā veiks apvienība “Egis rail SA”, “DB Engineering & Consulting GMbH” un “Egis Batiments International”. Darbu veicējs noskaidrots atklātā starptautiskā konkursā, un kopējā līguma summa ir 23,959 miljoni eiro bez PVN.
Sāk Daugavas gultnes ģeotehnisko izpēti “Rail Baltica” tilta būvei
“Rail Baltica” projekta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšana veikta 20% apjomā. Sākusies ģeotehniskā izpēte Pilnsabiedrība “BERERIX” noslēgusi teritoriju, sliežu, pazemes telpu u.c. infrastruktūras topogrāfiskās izpētes un uzmērīšanas darbus. Uzņēmuma komanda sākusi ģeotehniskās izpētes darbus, tostarp, Daugavas gultnes izpēti nākotnes tilta balstu būvniecībai. Turpinās projektēšanas darbs, t.sk. konsultācijas ar visām iesaistītajām pusēm, lai apzinātu to vajadzības […]
«Kultūršoks»: Vai turpināsies dzelzceļa staciju konteinerizācija?
2019-12-06T17:05:00+00:00
Tuvākajos četros gados trīs dzelzceļa līnijās iecerēts modernizēt 22 stacijas un pieturas punktus. Daļu no esošajām stacijas ēkām pārbūvēs vai nojauks. Raidījums “Kultūršoks” skaidro, vai arī šajā projektā vecās ēkas nomainīs konteineri un kā neatkārtot Vaivaru stacijas arhitektonisko neveiksmi. Eksperti norāda – projektēšanas uzdevumi jau izstrādāti nekvalitatīvi, turklāt pirms iepirkuma izsludināšanas nav atrisināti vairāki jautājumi. Tai skaitā – kuras stacijas turpinās apkalpot pasažierus.
Vai Vaivaros konteineru vietā uz perona atgriezīsies vēsturiskā stacija?
2019-12-01T10:53:00+00:00
Aktīvākie Vaivaru iedzīvotāji vēlas panākt, lai vietējā atpazīstamības zīme – vēsturiskā Vaivaru stacija – no meža malas tiktu pārcelta atpakaļ uz perona – vietu, kur šobrīd atrodas konteineru arhitektūra, kuras parādīšanās 2016. gada izpelnījās plašu sabiedrības nosodījumu. Tomēr gan “Latvijas dzelzceļa”, gan Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes pārstāvji atklāj, ka tuvākajos gados Vaivaru stacijā nav plānots neko mainīt. Tikmēr vēsturiskā stacijas ēka stāv tukša un gadu gaitā nav izdevies atrast tai nomnieku.
Rail Baltica dzelzceļa projekta īstenotājs Latvijā — kompānija Eiropas Dzelzceļa līnijas šodien izsludināja būvniecības iepirkuma konkursu, lai atrastu būvniekus Rail Baltica stacijas ēkas Rīgas lidostā, kā arī estakādes, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi būvēšanai. Reizē ar to atklātībai nodots detalizētāks plānotās stacijas vizuālais tēls, kura autori ir Itālijas transporta infrastruktūras plānošanas uzņēmums Sintagma, arhitekts — Omar de Cuiceis.
No Rīgas centra līdz lidostai – astoņās minūtēs. To sola topošais „Rail Baltica” atzars uz lidostu, kas pamazām sāk ieņemt konkrētākas aprises. Tikko izsludināts starptautisks būvdarbu iepirkums, un dabā pirmos celtņus lidostas apkaimē varēsim manīt 2021.gadā. Paši vilcieni gan sāks kursēt ne agrāk kā pēc pieciem gadiem.
Dzelzceļa stacijas būvniecība sadārdzinājusies par vairāk nekā 230 miljoniem eiro
2019-09-22T18:43:00+00:00
Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas būvniecība vēl nesākusies jau sadārdzināta par vairāk nekā 100% jeb 230 miljoniem eiro, izpētījis Latvijas Televīzijas raidījums "De facto". Tā kā stacija top globālā "Rail Baltica" projekta ietvaros, amatpersonas līdz šim centušās noklusēt skandalozo faktu. Tik vien, ka paklusām nomainīta atbildīgā amatpersona un mēģināts rast attaisnojumus dārgajai būvniecībai.
«Rail Baltica» izbūvei Rīgā un lidostas tuvumā atsavināšanai sagatavoti 123 īpašumi
2019-08-22T06:02:00+00:00
"Rail Baltica" dzelzceļa izbūvei Rīgā un lidostas "Rīga" tuvumā atsavināšanai sagatavoti 123 privātpersonu un pašvaldības īpašumi, intervijā Latvijas Radio sacīja "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvis Agnis Driksna.
Рижский международный аэропорт находится на территории Марупского края. От центра города — 13 километров. Сейчас железнодорожного соединения у аэропорта нет. Но с приходом Rail Baltica появится, сообщает программа «Сегодня вечером» LTV7.
Мукупурвс — небольшой микрорайон, который с одной стороны граничит с Золитуде, с другой — с рижским аэропортом. Туда вскоре по новой железнодорожной насыпи поедет поезд Rail Baltica. Она разделит район на две части. По данным за прошлый год, здесь живёт всего 212 человек, но многие приезжают сюда летом — на огороды, которых вскоре могут лишиться, сообщает программа «Сегодня вечером» LTV7.
Для многих жителей Иманты железная дорога — это источник утренних пробок. В микрорайоне живёт почти 50 тысяч жителей — и вопросы о магистрали Rail Baltica, а также изменениях, которые она принесёт для многих, пока остаются без ответа, сообщает программа «Сегодня вечером» LTV7.
Население рижского района Золитуде — 20 тысяч человек. Многие из них электричкой пользуются ежедневно. А для кого-то транспортный переезд через ж/д между Золитуде и Имантой — чуть ли не единственный способ выбраться из района. Строительство трассы Rail Baltica может нарушить привычный уклад, сообщает программа «Сегодня вечером» LTV7.
Кого «переедет» Rail Baltica — Засулаукс и Шампетерис
2019-07-29T16:52:00+00:00
Дорожное полотно Rail Baltica пройдет вдоль уже существующих путей как раз между двумя районами. Существенных перемен здесь не планируется, но пешеходная инфраструктура изменится — в лучшую сторону, сообщает программа «Сегодня вечером» LTV7.
Кого «переедет» Rail Baltica — как магистраль затронет Торнякалнс и Агенскалнс
2019-07-27T06:10:00+00:00
Торнякалнс и Агенскалнс по праву считаются историческими районами Риги. Куда ни заверни — то старейший бетонный мост, то здание станции XIX века, то рынок, которому более ста лет. В общем, строить нужно очень осторожно, отмечает Русское вещание LTV7.
Кого «переедет» Rail Baltica — как магистраль затронет центр Риги
2019-07-25T18:15:00+00:00
Центр города, а именно окрестности Центральной станции ждут, пожалуй, самые грандиозные изменения. Исчезнут туннели, переместятся остановки общественного транспорта, а торговый центр и он же многоэтажная парковка «Титаник» канет в лету, сообщает Русское вещание LTV7.
Кого «переедет» Rail Baltica — как магистраль повлияет на Кенгарагс
2019-07-24T04:17:00+00:00
Кенгарагс — жилой район с населением более пятидесяти тысяч человек. С одной стороны река, с другой — железная дорога. Именно с ней связана жизнь многих жителей района. «Железку» они видят из окна, «железку» они слышат по ночам. Rail Baltica внесёт в эту картину изменения, сообщает Русское вещание LTV7.
Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektēšanai saņemti seši piedāvājumi
2019-07-11T12:37:00+00:00
Turpinot VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) infrastruktūras uzlabošanu, LDz izsludinātajā atklātajā konkursā par 22 staciju un pieturas punktu modernizācijas projektēšanu ir saņemti seši piedāvājumi, informēja LDz.
“Latvijas dzelzceļš” uzsāk publisku diskusiju par gaidāmās pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu
2019-06-11T07:31:31+00:00
VAS „Latvijas dzelzceļš” plāno līdz 2023.gadam modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un 22 dzelzceļa stacijas vai pieturas punktus un tajās ietilpstošās pasažieru platformas jeb peronus.
«Rail Baltica» dzelzceļa tiltu un Centrālo staciju Rīgā būvēs «Besix ReRe Group»
2019-05-30T11:22:00+00:00
Starptautiskajā iepirkuma konkursā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem uzvarējusi Latvijas un Beļģijas apvienība "Besix ReRe Group", informēja uzņēmumā "Eiropas dzelzceļa līnijas".
Vakardien tika pielikts punkts Rail Baltica stacijas konkursam. Neraisot pārsteigumus, svinīgajā ceremonijā cildināja labāko priekšlikumu autorus, taču jautājums, kā panākt, lai projekts Rīgā nenozīmētu tikai «divas sliedes pilsētas centrā» arvien paliek.
Apvienība O+R+V+E+L — par Rail Baltica konkursa gaitu
2017-03-20T06:01:38+00:00
Noslēdzoties Rail Baltica Rīgas stacijas konkursam, tika paziņoti divi atšķirīgi otrās vietas ieguvēji, izskanot žūrijas rekomendācijām par to, cik svarīgi ir ne tikai stacijas peronu risinājums, bet arī pilsētvides attīstības stratēģija plašāka apkārtnē. Skeptiķi prognozēja, ka viens no abiem priekšlikumiem noteikti tiks pastumts malā, kā pārāk vērienīgs un nereāls. Situācijai virzoties šādā virzienā, ar vēstuli klajā nāk priekšlkuma autori — apvienība O+R+V+E+L.
Šorīt atklātā sēdē tika paziņoti rezultāti starptautiskajā metu konkursā, kas pievērsās Rīgas centrālās stacijas pārveidei, saistībā ar plānoto Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūvi. Atzīstot, ka neviens no darbiem neatbilda visām pasūtītāja prasībām, konkursā piešķirtas divas otrās godalgas un vairākas vecināšanas prēmijas.
Vietējo biroju apvienība (OUTOFBOX, RUUME arhitekti, Vektors T, E. Daniševska birojs, Landshape), kas stacijas konkursā ieguva otru otro vietu, savā priekšlikumā piedāvā principiāli atšķirīgu stacijas plūsmu organizāciju, paredzot galveno ieeju no Vecrīgas puses, kā arī pārveidotu sabiedriskā transporta un vispārējās satiksmes shēmu.