Kartes un skaitļi: «Rail Baltica» dzelzceļa projekta izbūves sapņi un realitāte Latvijā
2024-11-27T05:00:00+00:00
Vērienīgais dzelzceļa projekts "Rail Baltica" pēdējā gada laikā nonācis Baltijas valstu sāpju bērna lomā – sadārdzinājums ir tik vērienīgs, ka līdz 2030. gadam projektu plānots īstenot tikai daļēji. Kā Latvijai veicas ar projekta ieviešanu, kā plānots nodrošināt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa savienojumu no Lietuvas līdz Igaunijas robežai un kas ir izdarīts līdz šim? To apkopoja portāls LSM.lv.
Apsver iespēju «Rail Baltica» būvēšanu turpināt pa sākotnēji nesavienotiem posmiem
2024-09-15T17:36:00+00:00
Šajā nedēļā bija plānots iepazīstināt ar visu plānoto "Rail Baltica" trases izbūves scenāriju pirmajam posmam. Taču pēdējā brīdī preses konferenci atcēla – plāni atkal ir mainījušies. Tagad tiek apsvērta iespēja "Rail Baltica" būvēt tādā secībā, lai varētu sākt izmantot pa posmiem, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "de facto". Piemēram, Igaunijas prioritāte ir posms no Tallinas līdz Pērnavai, bet Latvija skatās uz iespēju vispirms tikt pie sliedēm no lidostas līdz Lietuvas robežai.
Pirms «Rail Baltica» ienākšanas Rīgā piedāvā būvēt esošo sliežu platuma ceļu starp centru un lidostu
2024-09-03T15:31:00+00:00
Satiksmes ministrija (SM) piedāvā 2021.-2027. gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu iegādes. To paredz SM saskaņošanai iesniegtais informatīvais ziņojums.
Ģenerāļa Radziņa krastmalā turpinās darbi pie jaunā Rail Baltica tilta pār Daugavu izbūves. #BERERIX pabeidzis pirmā balsta Daugavā izbūvi, un jau tuvākajā laikā tiks uzsākti arī laiduma pār...
Lai nodrošinātu satiksmes drošību Ģenerāļa Radziņa krastmalā, #BERERIX jūlijā pāri brauktuvei izbūvējis īpašus portālus. Drīzumā tiks uzsākta Rail Baltica tilta pār Daugavu laiduma konstrukciju...
Sāk betonēt pāļus jaunajam «Rail Baltica» dzelzceļa tiltam
2024-04-12T15:17:00+00:00
Jaunā "Rail Baltica" tilta aprises pār Daugavu būtu jāierauga pēc gada. Piektdien, 12. aprīlī, sākti pirmā tilta balsta Daugavā pāļa betonēšanas darbi. Tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā tilta balsti ūdenī atradīsies tieši pretī esošajiem, neradot jaunus ierobežojumus kuģu un laivu satiksmei.
Sāk pirmā «Rail Baltica» tilta balsta izbūvi Daugavā
2024-04-05T06:59:00+00:00
Turpinot "Rail Baltica" tilta pār Daugavu izbūvi Rīgā, martā sākti pirmā balsta būvniecības darbi upē. Balsta konstrukcijas izbūve notiks no baržas, izmantojot īpašu aprīkojumu, kā arī pirmajā darbu posmā, rievsienu konstrukcijas izbūvē, iesaistot ūdenslīdējus, informēja būvnieki "Bererix".
«Rail Baltica» cauri visai Rīgai pirmajā posmā, visticamāk, neies; trūkst ap 3 miljardiem eiro
2024-03-24T18:45:00+00:00
Sadalot "Rail Baltica" būvniecību pa posmiem, pirmās fāzes scenārijā kopējās izmaksas izdevies samazināt vismaz par trešdaļu, apgalvo satiksmes ministrs. Tomēr pat tad, ja izdodas piesaistīt visu cerēto Eiropas fondu naudu, aizvien nav atbildes, kā finansēt trūkstošo daļu, kas pirmajam posmam, tas ir līdz 2030. gadam, ir ap trim miljardiem eiro, vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "De facto".
Rīgā sāk būvēt «Rail Baltica» dzelzceļa tiltu pār Daugavu; trūkst vairāk nekā 70 miljonu eiro
2024-02-09T11:51:00+00:00
Rīgā sākuši būvēt kilometru garo "Rail Baltica" tiltu pār Daugavu. Būvnieki uzsver – savu konstrukciju un dizaina dēļ tilts Eiropā būs unikāls. To plāno pabeigt līdz 2028. gadam, un nepieciešami vēl vairāk nekā 70 miljoni eiro.
Tilta būvniecības dēļ no pirmdienas Rīgas centrā gaidāmas ilgstošas satiksmes izmaiņas
2024-02-05T10:48:00+00:00
Sakarā ar "Rail Baltica" dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūvi no pirmdienas, 5. februāra, Ģenerāļa Radziņa krastmalā Rīgā ieviesīs ilgstošas satiksmes izmaiņas, kas paredz ierobežot satiksmi kreisajā brauktuves joslā, abos braukšanas virzienos. Tas nozīmē, ka satiksmei būs atvēlētas divas braukšanas joslas katrā virzienā, informēja Rīgas pašvaldība.
Dzelzceļa "Rail Baltica" projekts izmaksās dārgāk nekā sākotnēji plānots – ap astoņiem miljardiem eiro, kavējas arī tā projektēšana un zemju atsavināšana, būvprojekti. Kritizēta projekta pārvaldība.
Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvdarbi – paveiktais un uzdevumi nākamajam posmam
Novembrī apritēs trīs gadi, kopš Rīgā top Rail Baltica Centrālais mezgls – mūsdienīgs multimodāls satiksmes centrs, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibst...
Noslēdzas būvdarbi “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centrā
Šonedēļ noslēdzas Rīgas pašvaldības veiktie pamata būvdarbi Ģ. Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās stacijas piegulošajā teritorijā, kas nepieciešami dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai pilsētas centra infrastruktūrā. Pēc būvdarbu aktīvās fāzes tiks uzsākts pēdējais posms - objektu nodošana ekspluatācijā. Vienlaicīgi turpināsies Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” izbūve.
Ģenerāļa Radziņa krastmalas pārbūvē izdevies ietaupīt ap 2 miljoniem eiro
2024-02-05T14:01:00+00:00
Pēc vērienīgiem remontdarbiem rīdzinieki atkal var pārvietoties pa Ģenerāļa Radziņa krastmalu gan ar auto, gan velosipēdiem, gan kājām. Šonedēļ noslēdzas būvdarbi "Rail Baltica" integrēšanai Rīgas centrā. Bez salabotiem ceļiem, izbūvētām platām gājēju pārejām un divvirzienu veloceļa uzlabota arī sabiedriskā transporta infrastruktūra. Pretēji strauji augošajām kopējām dzelzceļa projekta izmaksām šī pārbūve izmaksājusi mazāk, nekā gaidīts.
Informēs par paveikto darbu “Rail Baltica” projekta integrācijai Rīgā
Šonedēļ noslēdzas Rīgas pašvaldības veiktie pamata būvdarbi Ģ. Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās stacijas piegulošājā teritorijā, kas nepieciešami dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā. Šo pirmo projektu ietvaros kopš janvāra pārbūvēti trīs krustojumi, izbūvēta mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra, veikta Ģ. Radziņa krastmalas pilna rekonstrukcija, nodrošinot drošu un ērtu pārvietošanos, kā arī veicinot stacijas multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kā Baltijas mēroga mobilitātes objekta attīstību. Tāpat projektu ietvaros pārbūvēti divi tilti pār pilsētas kanālu un, lai nodrošinātu pieeju kanālmalai, izbūvētas kāpnes, panduss un piestātne. Savukārt Gogoļa ielas gājēju tunelis pārbūvēts par velosipēdu novietni. Pēc pamatdarbu pabeigšanas tiks uzsākta objektu nodošana ekspluatācijā. Lai informētu par paveikto darbu dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā, Rīgas dome aicina mediju pārstāvjus piektdien, 3. novembrī, plkst. 11 uz tikšanos un objektu apskati klātienē. Pasākumā piedalīsies Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis, SIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētaja Džineta Innusa un valdes loceklis Jānis Golubevs, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Centrālās administrācijas Publiskās infrastruktūras attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Slimbahs, pilnsabiedrības “RBBL” pārstāvji Kaspars Ratkevičs un Armands Vēveris. Medijiem tiks sniegta informācija par “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā projekta virzību, pašvaldības un SIA “Rīgas Satiksme” izbūvētajiem objektiem - krustojumiem, jaunajām gājēju pārejām, tramvaja satiksmes infrastruktūru, jauno gājēju un velobraucēju ceļa rampu, kas savienos Maskavas ielu ar plānoto “Rail Baltica” dzelzceļa tiltu pār Daugavu, jaunajiem labiekārtojuma elementiem, kā arī par projekta dvēseles – sarkanā ozola iedzīvošanos jaunajā vietā. Tāpat tiks sniegts ieskats nākamajos pašvaldības projektos, kuri jārealizē, lai veiksmīgi integrētu dzelzceļa infrastruktūru “Rail Baltica” pilsētvidē. Papildu informācija: Tatjana Smirnova, Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore, e-pasts: tsmirnova11@riga.lv.
Rīga attīstās - Darbi projekta “Rail Baltica” integrēšanai...
Darbi projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā turpinās! 🙌🏻✨
Sākts 13. janvāra ielas, 11. novembra krastmalas un Maskavas ielas...
Sāk 13. janvāra ielas, 11. novembra krastmalas un Maskavas ielas satiksmes mezgla pārbūves noslēdzošo etapu
Sākts projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā noslēdzošais etaps 13. janvāra ielas, 11. novembra krastmalas un Maskavas ielas satiksmes mezgla pārbūvē. Kopumā pašlaik darbi citās projekta zonās noris atbilstoši grafikam un tos plānots pabeigt šī gada septembrī. 13. janvāra ielas, 11. novembra krastmalas un Maskavas ielas satiksmes mezgla pārbūvi sāka ar apakšzemes komunikāciju maiņu, un šo darbu izbūve ir noslēguma stadijā. Šobrīd uzsākta brauktuves seguma, kā arī veloceļa un ietves segumu izbūve.
Iedzīvotājiem vēl līdz gada beigām jāsadzīvo ar «Rail Baltica» izraisītiem sastrēgumiem Rīgas ielās
2024-02-05T17:04:00+00:00
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecība rit uz priekšu kā plānots, taču iedzīvotājiem vēl līdz gada beigām būs jāsadzīvo ar būvdarbu izraisītiem sastrēgumiem ielās. Šonedēļ tiks pabeigti būvdarbi pie Lāčplēša ielas dzelzceļa pārvada, bet jau nākamnedēļ tie sāksies Dzirnavu ielā.
Kā šobrīd veicas ar «Rail Baltica» dzelzceļa izbūvi?
2021-10-29T05:15:00+00:00
Līgumu par "Rail Baltica" dzelzceļa savienojumu izveidi Baltijas valstu pārstāvji parakstīja jau 2017. gadā, bet joprojām publiskajā telpā ik pa brīdim parādās visai pretrunīgas ziņas par projekta norisi, mainījusies kopuzņēmuma vadība un valdes sastāvs. Kā šobrīd veicas ar "Rail Baltica" dzelzceļa izbūvi?
Rail Baltica dzelzceļa tilts pavērs jaunas piekļuves iespējas līdz šim slēgtai un neapgūtai Zaķusalas teritorijai, atverot to Rīgas iedzīvotājiem un... | By Bererix | Facebook
568 views, 28 likes, 1 loves, 8 comments, 6 shares, Facebook Watch Videos from Bererix: Rail Baltica dzelzceļa tilts pavērs jaunas piekļuves iespējas līdz šim slēgtai un neapgūtai Zaķusalas...
Sāk Daugavas gultnes ģeotehnisko izpēti “Rail Baltica” tilta būvei
“Rail Baltica” projekta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšana veikta 20% apjomā. Sākusies ģeotehniskā izpēte Pilnsabiedrība “BERERIX” noslēgusi teritoriju, sliežu, pazemes telpu u.c. infrastruktūras topogrāfiskās izpētes un uzmērīšanas darbus. Uzņēmuma komanda sākusi ģeotehniskās izpētes darbus, tostarp, Daugavas gultnes izpēti nākotnes tilta balstu būvniecībai. Turpinās projektēšanas darbs, t.sk. konsultācijas ar visām iesaistītajām pusēm, lai apzinātu to vajadzības […]
Dzelzceļa stacijas būvniecība sadārdzinājusies par vairāk nekā 230 miljoniem eiro
2019-09-22T18:43:00+00:00
Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas būvniecība vēl nesākusies jau sadārdzināta par vairāk nekā 100% jeb 230 miljoniem eiro, izpētījis Latvijas Televīzijas raidījums "De facto". Tā kā stacija top globālā "Rail Baltica" projekta ietvaros, amatpersonas līdz šim centušās noklusēt skandalozo faktu. Tik vien, ka paklusām nomainīta atbildīgā amatpersona un mēģināts rast attaisnojumus dārgajai būvniecībai.
Кого «переедет» Rail Baltica — как магистраль затронет центр Риги
2019-07-25T18:15:00+00:00
Центр города, а именно окрестности Центральной станции ждут, пожалуй, самые грандиозные изменения. Исчезнут туннели, переместятся остановки общественного транспорта, а торговый центр и он же многоэтажная парковка «Титаник» канет в лету, сообщает Русское вещание LTV7.
«Rail Baltica» dzelzceļa tiltu un Centrālo staciju Rīgā būvēs «Besix ReRe Group»
2019-05-30T11:22:00+00:00
Starptautiskajā iepirkuma konkursā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem uzvarējusi Latvijas un Beļģijas apvienība "Besix ReRe Group", informēja uzņēmumā "Eiropas dzelzceļa līnijas".
Šorīt atklātā sēdē tika paziņoti rezultāti starptautiskajā metu konkursā, kas pievērsās Rīgas centrālās stacijas pārveidei, saistībā ar plānoto Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūvi. Atzīstot, ka neviens no darbiem neatbilda visām pasūtītāja prasībām, konkursā piešķirtas divas otrās godalgas un vairākas vecināšanas prēmijas.
Vietējo biroju apvienība (OUTOFBOX, RUUME arhitekti, Vektors T, E. Daniševska birojs, Landshape), kas stacijas konkursā ieguva otru otro vietu, savā priekšlikumā piedāvā principiāli atšķirīgu stacijas plūsmu organizāciju, paredzot galveno ieeju no Vecrīgas puses, kā arī pārveidotu sabiedriskā transporta un vispārējās satiksmes shēmu.
PLH Arkitekter Wins Rail Baltica Competition with Arch-Inspired Infrastructural System
2016-12-10T12:00:00+00:00
PLH Arkitekter has been announced as one of two winners in the international design competition for Rail Baltica, organized by The European Railroad...
VIDEO: Kāda ir “Rail Baltica” Rīgas Centrālās stacijas vīzija
Projekta “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” pabeidzis starptautiskā publiskā iepirkuma „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” pretendentu kvalifikācijas izvērtēšanu, informē uzņēmums. Sacensību par “Rail Baltica” Rīgas pasažieru stacijas (turpmāk Centrālā stacija), tilta un estakāžu projektēšanu un būvniecību iepirkuma otrajā kārtā turpinās sešas starptautiskas apvienības – augstas raudzes […]
Izsludina konkursu «Rail Baltica» līnijas izbūves Rīgas stacijā būvuzraudzībai un ekspertīzēm
2018-12-06T10:04:00+00:00
6. decembrī “Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” izsludinājusi atklātu konkursu, lai nodrošinātu būvuzraudzību un kvalitātes ekspertīzes “Rail Baltica” līnijas Rīgas starptautiskās dzelzceļa stacijas, uzbēruma un jaunā tilta kompleksai apbūvei.
Sešas apvienības sacentīsies par «Rail Baltica» Centrālās stacijas un tilta būvdarbiem
2018-05-23T07:32:00+00:00
Par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Rīgas Centrālās pasažieru stacijas (Centrālās stacijas) un tilta projektēšanu un būvdarbiem sacentīsies sešas starptautiskas apvienības, informē "Rail Baltica" ieviesēja Latvijā, uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvji.
«Rail Baltica» saņemtas būvatļaujas Rīgas stacijas, uzbēruma un tilta būvdarbiem
2017-10-25T07:21:00+00:00
Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija izsniegusi trīs būvatļaujas “Rail Baltica” Rīgas stacijas, tilta un uzbēruma projekta īstenošanai, intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” pastāstīja uzņēmuma ''Eiropas Dzelceļa līnijas'' valdes loceklis Agnis Driksna.
Projektā «Rail Baltica» jau meklēs Centrālās stacijas būvniekus, bet par Rīgas plāniem daudz nezināmā
2017-04-12T09:29:00+00:00
Uzņēmums «Eiropas dzelzceļa līnijas» aprīļa beigās plāno izsludināt konkursu, kurā projektā «Rail Baltica» meklēs Rīgas Dzelzceļa tilta, uzbēruma un Centrālās stacijas projekta izstrādātāju un būvdarbu veicēju. Rīgas centra pārveide būs projekta «Rail Baltica» vērienīgākā daļa visā Baltijā. Tikmēr aizvien ļoti daudz nezināmā ir par to, vai līdz ar moderno dzelzceļu stacijas apkaimi un plašāku pilsētvidi sakārtos arī Rīgas dome.
Rīgas staciju «Rail Baltica» mērķiem pārbūvēs pēc Dānijas arhitektu meta
2017-03-22T14:13:00+00:00
Projektā "Rail Baltica" Rīgas centrālā dzelzceļa stacija un pašreizējais sliežu ceļu uzbērums pārmaiņas piedzīvos pēc Dānijas arhitektu biroja “PLH Arkitekter” meta, pēc kura tiks būvēts arī jauns tilts pār Daugavu. Tā atzinusi metu konkursa žūrija. Tikmēr Latvijas arhitekti ceļ trauksmi, ka nav padomāts par plašāku stacijas apkaimes attīstību.