Rīgas Centrālās stacijas būvniecībai pārdala 114 miljonus eiro
2025-02-18T16:24:00+00:00
Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvdarbu pabeigšanai valdība otrdien, 18. februārī, lēmusi pārdalīt 114 miljonus eiro no Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda (AF)finansējuma. Finansējums projekta "Rail Baltica" īstenošanai pārdalīts no diviem citiem projektiem, kurus īstenot nebija iespējams.
FOTO: Viens no jaunajiem elektrovilcieniem aprīkots ar velostatīviem; visos sola līdz vasarai
2025-01-30T14:40:00+00:00
Pirmais no 32 jaunajiem elektrovilcieniem ir aprīkots ar velosipēdu pārvadāšanai paredzētajiem stiprinājumiem. AS "Pasažieru vilciens" sola aprīkot visus vilcienus līdz velosezonas sākumam – maija beigām. Jaunos stiprinājumus ceturtdien, 30. janvārī, izmēģināja arī aktīvā dzīvesveida piekritēji.
Ar vilcienu uz Bolderāju varēs aizbraukt, visticamāk, ne agrāk kā nākamā gada rudenī
2024-12-25T07:52:00+00:00
No Rīgas centra uz Bolderāju ar vilcienu. Kad pasažieriem uz šo galvaspilsētas apkaimi Daugavas kreisajā krastā būs iespēja doties pa sliežu ceļu? Ar tādu jautājumu Latvijas Radio vērsies pie atbildīgajiem, kas iepriekš solīja, ka pieturas šajā līnijā izbūvēs līdz pagājušā gada beigām, tad termiņu pagarināja līdz šī gada beigām. Taču arī šogad tie netikšot pabeigti. Kāpēc kopumā 1,2 miljonus eiro vērto Iļģuciema un Bolderājas peronu izbūve kārtējo reizi kavējas?
Šobrīd jau 26 stacijās un pieturas punktos no LDz projektā ietvertajām 48 stacijām pasažieru apkalpošana notiek no modernizētajām pasažieru platformām
2024-12-16T11:57:56+00:00
Turpinot īstenot VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pasažieru platformu modernizācijas projektu, 15.decembrī pasažieriem tika atvērti trīs no jauna izbūvētie pieturas punkti - “Dauderi” Skultes dzelzceļa līnijā, “Šmerlis” Siguldas dzelzceļa līnijā un “Medemciems” Jelgavas dzelzceļa līnijā. Tādējādi šobrīd no kopumā 48 LDz modernizācijas projektā ietvertajām dzelzceļa stacijām un pieturvietām pasažieru apkalpošana no paaugstinātajām platformām notiek jau 26 stacijās un pieturas punktos, bet līdz gada beigām plānots atvērt vēl četras līdz piecas.
Перроны будут деревянными
В отличие от трамвайной конторы, у железной дороги план повышения перронов под уровень пола новых электричек «с треском провалился».
Платформы остались старые, низкие....
«Eiropas Dzelzceļa līniju» vadītājs: Šobrīd pieejama nauda 40 kilometru «Rail Baltica» pamattrases izbūvei
2024-12-10T06:55:00+00:00
Projekta "Rail Baltica" pamattrases būvniekam Latvijā – pilnsabiedrībai ""E.R.B. Rail JV" – oficiāli izdota instruktāža sākt būvdarbus pamattrasē, un šobrīd naudas pietiek 40 kilometru izbūvēšanai, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" pastāstīja SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDzL) vadītājs Ēriks Diļevs.
Kartes un skaitļi: «Rail Baltica» dzelzceļa projekta izbūves sapņi un realitāte Latvijā
2024-11-27T05:00:00+00:00
Vērienīgais dzelzceļa projekts "Rail Baltica" pēdējā gada laikā nonācis Baltijas valstu sāpju bērna lomā – sadārdzinājums ir tik vērienīgs, ka līdz 2030. gadam projektu plānots īstenot tikai daļēji. Kā Latvijai veicas ar projekta ieviešanu, kā plānots nodrošināt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa savienojumu no Lietuvas līdz Igaunijas robežai un kas ir izdarīts līdz šim? To apkopoja portāls LSM.lv.
Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut «Rail Baltica» dzelzceļa trasē
2024-11-26T18:58:00+00:00
Valdība otrdien, 26. novembrī, vairāku stundu garumā diskutējot par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviešanu, nemaz netika līdz pilnvērtīgai Satiksmes ministrijas (SM) informatīvā ziņojuma skatīšanai. Skaidrība iezīmējās tikai par to, ka maksimāli jāsamazina projekta izdevumi. Tāpat panākta konceptuāla vienošanās par prioritāri būvējamu dzelzceļa trasi no Lietuvas līdz Igaunijas robežai, apejot galvaspilsētu Rīgu, un būvdarbu pabeigšanu starptautiskajās stacijās.
«Pasažieru vilciens» sola – šoziem lielām ķibelēm ar jaunajiem elektrovilcieniem nevajadzētu būt
2024-11-14T10:56:00+00:00
Iepriekšējā ziemā pieredzētās jauno vilcienu tehniskās problēmas bija krīze, kas lika pārskatīt procesus, atzinis uzņēmums "Pasažieru vilciens". Pašlaik satiksmē pieņemts 31 jaunais vilciens, bet vēl viens drīzumā nonākšot uz sliedēm. Šogad lieliem kustības kavējumiem ziemas apstākļu dēļ nevajadzētu būt, jo esot veikti tehniski uzlabojumi un darbinieku papildu apmācības, norādīja uzņēmumā.
Ar lielu novēlošanos, bet solītais vilciens uz Bolderāju tomēr būs. Līnijā jābūvē divas papildu stacijas, kas nu jau sākušas iegūt reālas aprises. Kādi vilcieni kursēs maršrutā un cik bieži?
Dzelzceļa projekta ieviesēji: «Rail Baltica» būvniecībai Latvijā rasts būtisks finanšu ietaupījums
2024-11-08T05:36:00+00:00
"Rail Baltica" projekta ieviesējiem – Baltijas valstu kopuzņēmumam AS "RB Rail" un nacionālajam projekta ieviesējam Latvijā, uzņēmumam "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDzL) – pārskatot "Rail Baltica" projektēšanas un būvniecības, kā arī administratīvos izdevumus, ir izdevies panākt būtisku finanšu ietaupījumu, ko plānots novirzīt projekta īstenošanai, norādīja projekta ieviesēji.
Rīga savienota tikai no vienas puses, un sliedēm uz Igauniju naudu vēl meklē – «Rail Baltica» sākotnējie scenāriji
2024-10-28T15:50:00+00:00
Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" būvniecības pirmajā fāzē savienojumu ar Rīgu plāno būvēt tikai no vienas puses. Savukārt sliedes uz Igauniju līdz 2030. gadam var arī neuzbūvēt. Tā izriet no Satiksmes ministrijas publiskotā informatīvā ziņojuma.
Jaunajos "Škoda" elektrovilcienos konstatētas kārtējās nepilnības. Latvijas Radio novērojis, ka vien pēc vairāku mēnešu ekspluatācijas 238 miljonus eiro vērtajos sastāvos sākuši aizsvīst daži pakešu logi. Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" atzīst, ka brāķēti kopumā ir vairāki desmiti logu. Vai tos nomainīs un kāpēc vispār tie sākuši norasot?
Velostatīvi jaunajos elektrovilcienos parādīsies tikai janvārī; vērienīgās izmaksas krietni sarukušas
2024-09-27T03:50:00+00:00
Solīto velostatīvu jaunajos "Škoda" elektrovilcienos joprojām nav. Vēl maijā Satiksmes ministrija paredzēja, ka pirmajos sastāvos vairāk nekā miljons eiro vērtos turētājus ierīkos līdz vasaras beigām. Tiesa, aizvadīto mēnešu laikā vērienīgās izmaksas ir krietni sarukušas – to Latvijas Radio noskaidroja uzņēmumā "Pasažieru vilciens". Vai tas nozīmē, ka elektrovilcienos varēs pārvadāt mazāk velosipēdu, nekā iepriekš solīts, un kad beidzot novietnes ierīkos?
Latvijā nogādāti visi 32 «Škoda Vagonka» jaunie elektrovilcieni
2024-09-25T04:55:00+00:00
Latvijā ir nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni, aģentūrai LETA pastāstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Raitis Nešpors.
Apsver iespēju «Rail Baltica» būvēšanu turpināt pa sākotnēji nesavienotiem posmiem
2024-09-15T17:36:00+00:00
Šajā nedēļā bija plānots iepazīstināt ar visu plānoto "Rail Baltica" trases izbūves scenāriju pirmajam posmam. Taču pēdējā brīdī preses konferenci atcēla – plāni atkal ir mainījušies. Tagad tiek apsvērta iespēja "Rail Baltica" būvēt tādā secībā, lai varētu sākt izmantot pa posmiem, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "de facto". Piemēram, Igaunijas prioritāte ir posms no Tallinas līdz Pērnavai, bet Latvija skatās uz iespēju vispirms tikt pie sliedēm no lidostas līdz Lietuvas robežai.
Iekāpt «Vivi» būs vieglāk - LDz sola pagaidu platformas arī stacijās ar veciem peroniem
2024-09-11T07:50:00+00:00
Drīz jau būs pagājis gads, kopš sāka kursēt jaunie "Vivi" vilcieni, taču daudzās stacijās, vēl joprojām ir vecie peroni, kas pasažieriem apgrūtina izkāpšanu un iekāpšanu. Tagad "Latvijas dzelzceļš" sola šī gada beigās un nākamā gada sākumā sākt uzstādīt pagaidu platformas gan Rīgas, gan pārējās stacijās, kas gaida uz jaunajiem peroniem.
Sarunas ar privātajiem investoriem «Rail Baltica» projektam sāks gada beigās
2024-09-10T13:51:00+00:00
Sarunas par finansējumu "Rail Baltica" projektam ar privātajiem investoriem sāks gada beigās. Eiropas finansējums "Rail Baltica" īstenošanai tuvākajos gados ir izsmelts, un šim projektam nāksies meklēt iespējas, kā piesaistīt naudu no citiem avotiem. Par to un projekta kopējo progresu otrdien, 10. septembrī, diskutēja Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā.
Jaunajos elektrovilcienos darbību uzsākuši biļešu reģistratori
2024-09-05T08:09:00+00:00
Visos jaunajos elektrovilcienos, kas piedalās satiksmē, no ceturtdienas, 5. septembra, darbību uzsākuši biļešu reģistratori. Vienlaikus pārejas periodā, kamēr pasažieri pierod pie biļešu reģistratoru darbības, papildus pašreģistrācijai biļetes turpinās pārbaudīt arī vilcienu konduktori kontrolieri, informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV).
Pirms «Rail Baltica» ienākšanas Rīgā piedāvā būvēt esošo sliežu platuma ceļu starp centru un lidostu
2024-09-03T15:31:00+00:00
Satiksmes ministrija (SM) piedāvā 2021.-2027. gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu iegādes. To paredz SM saskaņošanai iesniegtais informatīvais ziņojums.
«Škoda» elektrovilcienu likstas turpinās – «Pasažieru vilciens» nezina, kad piegādās pēdējos sastāvus
2024-08-11T10:00:00+00:00
Sāga ar jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem turpina ievilkties – čehu kompānija kārtējo solījumu nav izpildījusi. Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" rīcībā trūkst dažu sastāvu, lai gan "Škoda" visus vilcienus Latvijai solīja nodot līdz jūlija beigām. Par viena elektrovilciena likteni "Pasažieru vilcienā" zinot, taču, kad piegādās pēdējos divus sastāvus, kas izmaksās ap 15 miljoniem eiro, informācijas neesot.
Vērienīgā dzelzceļa peronu modernizācija kārtējo reizi ievilksies
2024-08-06T04:02:00+00:00
Līdz ērtajiem un modernajiem dzelzceļa peroniem daudzviet nāksies gaidīt vēl ilgi – uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" vērienīgais projekts, kurā paredzēts modernizēt un izbūvēt gandrīz 50 pieturu, pilnībā pabeigts būs vien nākamajā gadā. Termiņa kārtējo pagarinājumu atbalstījusi valdība. Tādējādi desmitiem miljonu eiro vērtais projekts kavēsies kopumā vismaz par pusotru gadu.
Eiropas Komisija «Rail Baltica» projekta turpināšanai piešķir papildu 1,2 miljardus eiro
2024-07-17T11:20:00+00:00
Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenošanai un būvniecībai piešķirs papildu 1,2 miljardus eiro Eiropas Savienības finansējuma, no tiem konkrēti Latvijā – 346 miljonus eiro, informēja projekta īstenotāji "RB Rail AS".
"Škoda Vagonka" līdz jūlija beigām apņēmies nodrošināt atlikušo septiņu jauno elektrovilcienu piegādi
Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" līdz šī gada jūlija beigām ir apņēmies nodrošināt atlikušo septiņu jauno elektrovilcienu piegādi, informē "Škoda Vagonka" pārstāvji.
SM rosina «Rail Baltica» dzelzceļa līniju savienot arī ar Rīgas ostu
2024-06-27T09:32:00+00:00
Satiksmes ministrija (SM) izskatīšanai valdībā virza variantus pilnvērtīgam Rīgas savienojumam ar "Rail Baltica" dzelzceļa trasi. SM rosina valdību atbalstīt dzelzceļa līnijas savienojumu arī ar Rīgas ostu, lai veicinātu ekonomiskā koridora attīstību.
«De facto»: Visa iecerētā «Rail Baltica» projekta izmaksas Latvijā – 9,5 miljardi eiro
2024-06-16T18:02:00+00:00
Šī nedēļa "Rail Baltica" projektam bija kā pāri ejošs virpuļviesulis. Tagad ir skaidri zināms, ka visās trīs Baltijas valstīs tikai pirmā kārta vien izmaksās vairāk nekā 15 miljardus eiro, bet viss projekts – vairāk nekā 23 miljardus, un nevienai no valstīm šādas naudas nav. Latvijai kopējā summa aplēsta uz 9,6 miljardiem eiro, bet pirmā posma kopējās izmaksas varētu būt ap sešiem miljardiem. Latvijas valdība pēc ilgas lemšanas vienojās atgriezties pie sarežģītākā, bet Latvijai visērtākā pirmā posma scenārija – izlaižot vilcienu cauri visai Rīgai. Lai saprastu, vai tas patiešām ir izdarāms, valdība Satiksmes ministrijai uzdevusi sniegt atbildes līdz 30. jūnijam, ziņo LTV raidījums "De facto".
Baltijas valstu revidenti: «Rail Baltica» īstenošana ir apdraudēta; trūkst 10–19 miljardu eiro
2024-06-12T07:03:00+00:00
"Rail Baltica" projekta virzība ir apdraudēta, jo aprēķinātās izmaksas septiņu gadu laikā ir pieaugušas četrkārtīgi un var radīt 10–19 miljardu eiro budžeta deficītu atkarībā no projekta tvēruma, secinājušas Igaunijas, Latvijas un Lietuvas augstākās revīzijas iestādes savā kopīgajā ziņojumā. Situācija ir saasināta Eiropas Savienības (ES) paredzamā divu gadu finansējuma pārrāvuma dēļ 2027.–2028. gadā, kas prasa lielāku trīs Baltijas valstu ieguldījumu.
Valdība apņemas Rīgu pilnībā integrēt jau «Rail Baltica» pirmajā fāzē
Valdība vienojusies meklēt risinājumus, kā pilnvērtīgi integrēt Rīgu gan no dienvidu, gan ziemeļu puses jau "Rail Baltica" projekta pirmajā fāzē, informēja Satiksmes ministrijā. Savienojamība ar Rīgu noteikta par prioritāti.
«Rail Baltica» Centrālās un lidostas staciju izbūve, iespējams, varētu izmaksāt tuvu miljardam eiro
2024-06-05T11:53:00+00:00
Pat miljards eiro – iespējams, tik daudz varētu izmaksāt vērienīgā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Centrālās stacijas un lidostas stacijas izbūve. Un tas ir divtik vairāk, nekā tam piesaistīts līdz šim, Latvijas Radio noskaidroja Satiksmes ministrijā.
Ar jaunajiem elektrovilcieniem turpmāk izpildīs konkrētus reisus
2024-05-31T07:12:00+00:00
"Pasažieru vilciens" no 6. jūnija noteiks konkrētus reisus, kurus izpildīs tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem. Vilcienu kustības grafikā tiks atzīmētas tās pieturvietas, kur pieejami modernizētie peroni, tādējādi radot iespēju pasažieriem jau savlaicīgi plānot savus braucienus no stacijām, kurās nodrošināta ērta iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem vilcieniem.
Dzelzceļa peronu modernizācija ievilksies līdz gada beigām
2024-05-20T15:21:00+00:00
Latvijā no teju 50 plānotajiem ērtiem un moderniem dzelzceļa pieturu peroniem pasažieri patlaban var lietot tikai piecus. Pārējās pieturās joprojām notiek būvdarbi un pasažieriem vilcienā jākāpj no pagaidu pieturas. Turklāt vēl četrās vietās top jauna dzelzceļa pietura. Tā "Latvijas dzelzceļam" (LDz) patlaban sokas ar vērienīgāko projektu, ko vajadzēja pabeigt jau pērn. Kāpēc projekts ir ievilcies, un kad peronu pārbūve beidzot būs pabeigta?
Velostatīvus jaunajos elektrovilcienos sāks ierīkot līdz vasaras beigām; visos uzstādīs gada laikā
2024-05-17T10:42:00+00:00
Līdz ar siltāku laiku arvien vairāk cilvēku ikdienā pārvietojas ar velosipēdiem, ko bieži pārvadā vilcienos, taču jaunajos "Škoda" elektrovilcienos velostatīvu vai novietņu velosipēdiem nav, jo tie sākotnēji neesot bijuši iekļauti projektā. Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" iepriekš solīja, ka velostatīvus ierīkos līdz vasaras beigām, bet nu zināms, ka visos sastāvos velonovietnes ierīkos līdz nākamā gada maijam.
Salūzis elektrovilciens šorīt būtiski kavējis vairākus reisus Skultes virzienā
2024-05-07T10:45:00+00:00
Elektrovilcienu pasažieri šorīt kārtējo reizi saskārās ar būtiskiem kavējumiem. Līnijā Rīga–Skulte jaunajam "Škoda" vilcienam bija konstatētas tehniskas problēmas, kas ietekmēja citu vilcienu kustību. Vairāki reisi atsevišķos posmos bija atcelti. To Latvijas Radio noskaidroja no uzņēmuma "Pasažieru vilciens", kur informē, ka patlaban visi vilcieni minētajā līnijā kursē pēc grafika.
Konkursā par bateriju vilcienu piegādi turpinās vērtēt tikai «Škodas» piedāvājumu
2024-04-26T07:44:00+00:00
Konkursā par bateriju vilcienu piegādi saņemts tikai viens iepirkuma prasībām atbilstošs piedāvājums – no "Škoda Transportation – Škoda Vagonka" ("Škoda"), kuru turpinās vērtēt, informēja Autotransporta direkcija.
«Rail Baltica» cauri visai Rīgai pirmajā posmā, visticamāk, neies; trūkst ap 3 miljardiem eiro
2024-03-24T18:45:00+00:00
Sadalot "Rail Baltica" būvniecību pa posmiem, pirmās fāzes scenārijā kopējās izmaksas izdevies samazināt vismaz par trešdaļu, apgalvo satiksmes ministrs. Tomēr pat tad, ja izdodas piesaistīt visu cerēto Eiropas fondu naudu, aizvien nav atbildes, kā finansēt trūkstošo daļu, kas pirmajam posmam, tas ir līdz 2030. gadam, ir ap trim miljardiem eiro, vēsta Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "De facto".
Par vairākiem mēnešiem pagarina jauno elektrovilcienu piegādes termiņu
2024-03-18T15:26:00+00:00
AS "Pasažieru vilciens" un Čehijas transporta inženierijas un mobilitātes uzņēmums "Škoda Vagonka" ir parakstījuši savstarpēju vienošanos par jauno elektrovilcienu piegāžu termiņu pagarināšanu. Saskaņā ar jauno vienošanos ražotājam visu atlikušo jauno elektrovilcienu piegāde un nodošana pasūtītājam jāveic līdz šī gada vasaras beigām. Iepriekš noteiktais termiņš vilcienu piegādei un nodošanai bija 2023. gada beigas.
Visus 32 elektrovilcienus Latvijai plāno piegādāt līdz jūlijam; sola sodīt par līdzšinējām nedienām
2024-03-05T13:37:00+00:00
Šobrīd "Pasažieru vilcienam" (PV) piegādāti 17 jaunie Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" elektrovilcieni, bet vēl 7 ir komplektēšanas fāzē. Pārējos pasūtītos sastāvus Latvijā saņems līdz šīs vasaras vidum, preses konferencē norādīja "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednārs. Tikmēr PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis pastāstīja, ka par līdzšinējām elektrovilcienu nedienām Čehijas uzņēmumam piemērojamais sods būs mērāms simtos tūkstošos eiro.