Lai veicinātu mobilitātes inovāciju un ideju izstrādi un attīstību ar augstu potenciālu un pievienoto vērtību, vairākās Rīgas vietās novembrī izveidoti mobilitātes pilotprojekti - prototipi, kurus plānots izmēģināt pilsētvidē.
Iekārta personīgo elektrisko skrejriteņu uzglabāšanai un uzlādei, kas uzstādīts pie tirdzniecības centra “Alfa”
Veloceļa centrs–Ziepniekkalns būvē sola iespēju robežās saglabāt kokus
2021-10-28T05:51:00+00:00
Rīgā ir sākuši būvēt veloceļu, kas savienos centru ar Ziepniekkalnu. Iecerēts, ka jauno ceļu būvēs starp Vienības gatves vēsturisko zirgkastaņu aleju. Lai plānu realizētu, nākas nozāģēt vairākus kokus, bet vēl citiem saknes pārcirst. Par to ir noraizējušies Torņakalna iedzīvotāji, atzīmējot, ka ideja kopumā ir laba, taču darbu neveic prātīgi. Rīgas domē gan mierina, ka darīs visu iespējamo, lai kokus saglabātu.
Iedzīvotāji bažījas par kastaņu alejas iznīcināšanu Vienības gatvē veloceļa izbūves dēļ
2021-10-22T16:16:00+00:00
Rīgas dome iecerējusi izbūvēt veloceliņu, kas vedīs no Ziepniekkalna līdz pat pilsētas centram. Tomēr Torņakalna iedzīvotāji bažījas par to, ka veloceliņa izbūve iznīcinās senu kastaņu aleju.
Vienā no Duntes ielas velojoslu posmiem mainīs satiksmes organizāciju
Ņemot vērā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta un sabiedriskā transporta pārvadātāju ieteikumus, Duntes ielas velojoslu posmā no Laktas līdz Skanstes ielai tuvākajā laikā mainīs satiksmes organizāciju - velobraucējiem ielas posms būs jāveic pa brauktuvi vai ietvi. Velojoslas maiņas darbi sāksies 9. oktobrī un ilgs apmēram līdz mēneša beigām.
Līdz nākamā gada aprīlim izstrādās risinājumus Kr. Barona ielas pārveidošanai prioritāri par gājēju, velobraucēju un tramvaja kustības ielu
Līdz nākamā gada 1.aprīlim Satiksmes departamentam jāizstrādā risinājumi par Kr. Barona ielas pārveidošanu prioritāri par gājēju, velobraucēju un tramvaja kustības ielu, tā pirmdien, 27.septembrī, lēma Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.
Uz Zemitāna tilta pēc remontdarbiem palikušas bedres
2021-09-25T12:48:00+00:00
Uz Jorģa Zemitāna tilta ceļa segums ir atjaunots, taču vecie tramvaja sliežu posmi, kā arī neskaitāmas bedrītes ir palikušas. Rīgas domē skaidroja, ka tilta ceļa segums atjaunots šā gada plānveida remontdarbos, bet pēc pāris gadiem plānots sākt vērienīgu tilta pārbūvi, ko paredzēts noslēgt 2025. gadā.
Marijas un Čaka ielā šovasar solītie soliņi, velostatīvi un zaļās zonas būs nākamgad
2021-09-25T06:15:00+00:00
Šovasar solītie velostatīvi, soliņi un zaļās zonas Marijas un Aleksandra Čaka ielā tā arī nav ierīkoti. Rīgas domē skaidro, ka plānotais nav piepildījies, jo izsludinātajam iepirkumam nebija interesentu. Domes opozīcijas deputāts gan uzskata, ka plāns nav piepildījies, jo nebija uzrunāti uzņēmumi, kas atrodas šajās ielās. Savukārt apkaimju biedrības pārstāvis ir gandarīts, ka vietvaras konkrētais plāns nav īstenots, jo tajā bija paredzēti vairāki, viņaprāt, nevajadzīgi elementi. Tomēr dome ieceri neatmet un cer, ka labiekārtotas gan minētās, gan arī citas ielas būs nākamajā gadā.
Rumbulā gar Granīta ielu līdz Rīgas robežai būvēs gājēju un velosipēdistu ceļu
2021-09-22T11:06:00+00:00
Rumbulā gar industriālās apbūves zonu Granīta ielā, kas ir arī vietējais autoceļš Šķirotava–Saurieši (V35), 700 metru garā posmā no Rīgas robežas izbūvēs gājēju un velosipēdistu ceļu. Pašlaik, lai nokļūtu uz un no darbavietām ražošanas un pakalpojumu uzņēmumos, kā arī noliktavu kompleksos, kas izvietoti abpus ceļam, gājēji šajā posmā pārvietojas pa ceļa nomali, informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
Pagaidu stabiņi un puķupodi Rīgas ielās būs uz palikšanu; Barona ielu slēgs satiksmei nākamgad
2021-09-09T06:00:00+00:00
Kamēr galvaspilsētas ielās vietām vēl turpinās eksperimenti, kā padarīt vidi rīdziniekiem ērtāku un tīkamāku, ir skaidrs, ka ne tikai plastmasas stabiņi satiksmes mierināšanai, bet arī puķu podi un jauni soliņi pilsētā ir uz palikšanu. Par to, vai šie elementi nākamajā pavasarī atgriezīsies turpat, kur stāvējuši šovasar, vēl esot pāragri spriest. Taču jau tagad zināms, ka ievērojamas pārmaiņas nākamgad plānotas Krišjāņa Barona ielā.
Čaka ielā pārmarķē joslas jaunajai satiksmes kārtībai; aicina būt piesardzīgiem un iecietīgiem
2021-09-01T08:25:00+00:00
No trešdienas, 1. septembra, mainīta līdzšinējā Marijas un Aleksandra Čaka ielas satiksmes organizācija, saglabājot tikai vienu velojoslu virzienā uz centru. Patlaban tiek veikta joslu pārmarķēšana, tāpēc Rīgas domes Satiksmes departamentā aicināja visus satiksmes dalībniekus būt piesardzīgiem un iecietīgiem vienam pret otru.
Sagatavots risinājuma plāns Kr. Barona ielas pārveidošanai par gājēju, velosipēdistu un sabiedriskā transporta ielu
Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka ikdienas uzturēšanas darbu gaitā ir veikta Kr. Barona ielas bojāto bruģakmeņu nomaiņa. Departamentam ir uzdots līdz 2022. gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumu, lai Kr. Barona ielu varētu pārveidot par gājēju, velosipēdistu ielu, vienlaikus piešķirot tramvajam kustības prioritāti.
Pikets: Par patīkamu pilsētvidi Čaka ielā. Un ne tikai.
Guter Zweck-Veranstaltung von Rīgas Centra attīstības biedrība und Pilsēta cilvēkiem am Dienstag, August 31 2021. 288 Personen sind interessiert und 88 Personen nehmen teil.
Rīgas tiltu sakārtošanai un citiem lieliem objektiem dome lūgs ap 120 miljonu eiro aizdevumu
2021-08-02T09:26:00+00:00
Lai Rīgā atjaunotu vairākus nozīmīgus transporta infrastruktūras objektus, Rīgas dome plāno aizņemties no valsts ap 120 miljoniem eiro. Par spīti tam, ka galvaspilsētas šā gada parādsaistības jau sasniedz vairākus desmitus miljonu eiro, Finanšu ministrija nesaskata risku dot pašvaldībai kārtējo aizdevumu. Savukārt pilsētplānotājs norāda, ka Rīgā vēl ir daudzi citi nesakārtoti infrastruktūras objekti, kuru atjaunošanai vajadzēs vairākus simtus miljonu eiro.
A. Čaka ielā saglabās velojoslu virzienā uz centru un izveidos sabiedriskā transporta joslu no centra
Izvērtējot A. Čaka ielas eksperimenta starprezultātus, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti sēdē pirmdien, 12.jūlijā, nolēma, ka veiks ielas satiksmes organizācijas izmaiņas, saglabājot vienu velojoslu virzienā uz centru un virzienā no centra izveidos jaunu sabiedriskā transporta joslu.
Čaka ielā no 1. septembra būs tikai viena velojosla – virzienā uz centru. Savukārt virzienā no centra tiks ierīkota sabiedriskā transporta josla. Šādu priekšlikumu pirmdien atbalstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja. Koalīcijas deputāti to sauc par kompromisu starp visiem satiksmes dalībniekiem, savukārt opozīcija pauda kritiku par steigu, kādā priekšlikums tapis.
Balsos par satiksmes organizāciju Čaka ielā; piedāvās saglabāt velojoslu tikai virzienā uz centru
2021-07-12T03:39:00+00:00
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem šodien jābalso, kā Aleksandra Čaka ielā no 1. septembra organizēs satiksmi, ievērojot sabiedriskā transporta, velosipēdistu un elektrisko skrejriteņu braucēju, kā arī autobraucēju intereses. Balsojumam komitejas sēdē piedāvājumā būs risinājums saglabāt velojoslu tikai virzienā uz centru, bet virzienā no centra uz Purvciemu velojoslu rosinās atstāt tikai posmā no Tallinas ielas.
Čaka ielas eksperimentālās velojoslas rudenī, visdrīzāk, novāks
2021-07-08T05:55:00+00:00
Pēc nepilnu gadu ilgas eksperimentēšanas velojoslas no Aleksandra Čaka ielas Rīgā rudenī, visticamāk, novāks. Latvijas Radio uzrunātie cilvēki pret riteņbraucēju celiņiem Čaka ielā gan lielākoties neiebilda, taču Rīgas domes (RD) politiskā izšķiršanās tās likvidēt sagaidāma pēc daļas rīdzinieku nepatikas un opozīcijas spiediena. Nav arī īsti skaidrs, cik tad šis eksperiments ir izmaksājis.
Vairāku satiksmes infrastruktūras objektu īstenošanai Rīgā piešķirs 6,4 miljonus eiro
Pirmdien, 5.jūlijā, Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti atbalstīja aizņēmuma ņemšanu no Valsts kases vairāku Rīgas satiksmes infrastruktūras objektu īstenošanai, vidējā termiņā kopsummā līdz 6,4 miljoniem eiro.
Veloceliņa Imanta–Daugavgrīva izbūvei Rīga plāno aizņemties 4,8 miljonus eiro
2021-07-05T10:16:00+00:00
Vairāku satiksmes infrastruktūras objektu īstenošanai Rīgā aizņemsies 6,4 miljonus eiro, tostarp 4,8 miljonus eiro veloceliņa Imanta–Daugavgrīva izbūvei.
Idejas satiksmes organizācijas izmaiņām Čaka ielā prezentēs jūlija sākumā
2021-06-27T04:47:00+00:00
Rīgas domes Satiksmes departaments sadarbībā ar dāņu arhitektu biroju "Gehl Architekts" risinājumus iespējamām satiksmes organizācijas izmaiņām Aleksandra Čaka ielā atbildīgajā Rīgas domes komitejā plāno prezentēt jūlija sākumā.
Pēc velojoslu ieviešanas Bruņinieku ielā vairāki uzņēmēji apsver pārvākšanos
2021-06-21T09:12:00+00:00
Noslēgumam tuvojas Bruņinieku ielas atjaunošanas darbi. Posmā no Krišjāņa Valdemāra līdz Avotu ielai izveidotas velojoslas abos virzienos, ko izmanto arvien vairāk velosipēdistu un elektrisko skrejriteņu braucēju. Uzņēmēju neizpratni gan raisījis risinājums kvartālā starp Čaka un Avotu ielām likvidēt gandrīz visas autostāvvietas. Rīgas domes Satiksmes departaments sola pievērsties šai problēmai.
Rīgā sāls dēļ Krasta ielā pērn iestādītie koki šogad pakaltuši un nezaļo
2021-06-13T11:30:00+00:00
Rīgā, Krasta ielas posmā no Salu tilta līdz Dienvidu tiltam, nīkst rinda ar pakaltušiem, diezgan skumja paskata kokiem. Pagājušā gada novembrī Krasta ielas rekonstrukcijā tika iestādīti 120 koku dižstādi. Nu ekspertiem nākas domāt, kā tiem palīdzēt izdzīvot.
Vanšu un citu degradēto tiltu atjaunošanu Rīgā plāno sākt vien pēc diviem gadiem
2021-06-11T09:36:00+00:00
Sarūsējušās Vanšu tilta margas Rīgā vēl joprojām norobežo pirms diviem gadiem uzliktās drošības barjeras. Tās ļauj domāt, ka šo Daugavas šķērsojumu pati pašvaldība uzskata par bīstamu. Tomēr Rīgas dome tikai šogad plāno izsludināt iepirkumu šī un citu tiltu būvprojektiem. Tādējādi nākamajā gadā plānots zīmēt tilta atjaunošanas plānus, pie īstiem darbiem varētu ķerties pēc diviem gadiem, bet pabeigt – vien pēc četriem.
Pabeigta veloinfrastruktūras izveide maršrutā Centrs - Ķīpsala
Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka maršrutā Centrs – Ķīpsala ir pabeigta veloinfrastruktūras izveide. Izmantojot pagaidu satiksmes organizācijas līdzekļus, Ķīpsalas ielas posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Enkura ielai, ir izveidotas velojoslas abos braukšanas virzienos. Vienas joslas garums ir aptuveni kilometrs. Velobraucēju drošībai krustojumu zonas ir aprīkotas ar gumijas atdurēm un stabiņiem, kā arī iekrāsotas ar zilu krāsu, lai pievērstu pārējo satiksmes dalībnieku uzmanību.
Atsāk Bruņinieku ielas atjaunošanu un labiekārtošanu
Piektdien, 16. aprīlī, atsākti Bruņinieku ielas atjaunošanas un labiekārtošanas darbi posmā no Valmieras ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai. Būtiski satiksmes ierobežojumi ir paredzēti aprīļa beigās, kad tiks veikti asfaltēšanas darbi. Līdz jūnija sākumam ir paredzēts veikt ietvju un ielas brauktuves seguma virskārtas atjaunošanu, izveidot divvirzienu veloinfrastruktūru, kas savienosies ar pērn atjaunoto Sporta ielu, kā arī izvietot labiekārtošanas elementus – 80 jaunus velostatīvus un 21 soliņu. Velostatīvi tiks izvietoti uz ietvēm pie izglītības iestādēm, sabiedriskajām ēkām un medicīnas iestādēm. Tāpat Bruņinieku ielā šī projekta ietvaros ir iestādīti 27 jauni koki.
Grasās demontēt tramvaja satiksmei paredzētās sliedes uz Zemitāna tilta
2021-04-05T13:18:00+00:00
Daudziem autovadītājiem un kājāmgājējiem ir kāds jautājums par Zemitāna tiltu: kāpēc tur ir tramvaja sliedes un uz kurieni šīs sliedes mūs ved? Rīgas domes Satiksmes departamentā skaidroja, ka savulaik uz Pļavniekiem bija plānota tramvaja satiksme, taču šie plāni neīstenojās. Tagad paredzēts šīs sliedes demontēt.
Rīgā turpinās Čaka ielas velojoslu eksperimentu; apsver sabiedriskā transporta vienvirziena satiksmi
2021-03-29T14:49:00+00:00
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja plānu līdz 1. septembrim pagarināt pagaidu velojoslu eksperimentu Marijas un Aleksandra Čaka ielā. Vienlaikus izskan iecere par vienvirziena satiksmi šajā ielā sabiedriskajam transportam.
Pagaidu velojoslas Čaka ielā grib saglabāt vismaz līdz rudenim; uzdod modelēt iespējas mazināt auto plūsmu
2021-03-28T09:24:00+00:00
Rīgā Čaka ielā pagaidu velojoslu ietekmi uz satiksmi plānots turpināt vismaz līdz septembrim, savukārt atbildīgajam departamentam plānots uzdot meklēt risinājumus satiksmes plūsmas izkliedēšanai šajā ielā. Šos jautājumus plāno apspriest Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja.
«Pārstrādāsim satiksmes organizāciju tikai ar krāsu» – dome vēlreiz ķeras pie pagaidu velojoslām Rīgā
2021-02-26T06:50:00+00:00
Gadu pēc pandēmijas sākuma Rīgā tomēr taps pagaidu jeb tā saucamās Covid-19 laika velojoslas. Satiksmes departaments pērnvasar lauza līgumu ar velojoslu projektētājiem, pārmetot neiekļaušanos līguma termiņā, un tagad par pusmiljonu eiro nolēmis velojoslas plānot un uz asfalta krāsot pats saviem spēkiem. Projektētājus gan izbrīna šāda dubulta resursu tērēšana, jo pērn tikuši izstrādāti jau faktiski gatavi risinājumi.
Rīgas Ģertrūdes ielā bruģi saglabās, riteņbraucejiem būs noslīpēts bruģis (precizēts)
2021-02-26T07:04:00+00:00
Plānojot Ģertrūdes ielas rekonstrukciju Rīgā, iecerēts saglabāt ielas vēsturisko izskatu un bruģi, bet tur, kur varētu braukt ar riteņiem, bruģis būs noslīpēts, LTV “Rīta panorāmai” atklāja Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Vitālijs Reinbahs.