Defekti novērsti 2 no 7 bojātajiem elektrovilcieniem; pasažieri kompensācijas šonedēļ prasa mazāk
2024-02-05T04:13:00+00:00
Diviem jaunajiem elektrovilcieniem tehniskās problēmas ir novērstas, līdz ar to pārvadāt pasažierus ir gatavi 12 no 17 sastāviem, kas šobrīd ir uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) paspārnē, uzņēmumā noskaidroja Latvijas Radio. Savukārt kompensācijas par kavētiem vai atceltiem reisiem šonedēļ pasažieri pieprasa krietni mazāk nekā pagājušajā nedēļā.
«Škoda» par katra jaunā vilciena dīkstāvi maksā sodu – 1500 eiro dienā
2024-02-05T11:44:00+00:00
Pašlaik no "Pasažieru vilcienam" nodotajiem 17 jaunajiem "Škoda" vilcieniem 7 ir tehniskās problēmas, kuru dēļ tie nekursē, un par katru nekursējošo vilcienu ražotājs maksā soda naudu – 1500 eiro dienā, Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" informēja "Pasažieru vilciena" vadītājs Rodžers Jānis Grigulis.
«Pasažieru vilciens» līdz 4. martam ik dienu atcels 7 reisus
2024-02-04T07:25:00+00:00
Kamēr ražotājs "Škoda Vagonka" novērš jauno elektrovilcienu defektus, AS "Pasažieru vilciens" jeb "Vivi" līdz 4. martam samazinās izpildāmo reisu skaitu par 2% jeb par septiņiem reisiem dienā, informēja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
«Vivi» šefs: Ar vecajiem vilcieniem tādu problēmu nebija, jo mašīnisti paši spēja tos «atdzīvināt meža vidū»
2024-02-05T19:09:00+00:00
Lai gan vecie "Pasažieru vilciena" transportlīdzekļi nebija ideālā darba kārtībā un arī tiem gadījās tehniskās ķibeles, tas neizraisīja masveida satiksmes problēmu un vilcienu kavēšanos stundām ilgi, jo mašīnisti spēja "paši tos atdzīvināt meža vidū", LTV raidījumā "Šodienas jautājums" sacīja AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Jauno vilcienu defektu novēršanai ministrs dod «Škoda Vagonka» divus mēnešus
2024-02-05T11:47:00+00:00
Divu mēnešu laikā jauno elektrovilcienu gatavībai ir jābūt 95% apmērā. Tā otrdien, 9. janvārī, paziņoja satiksmes ministrs Kaspars Briškens no "Progresīvajiem", norādot, ka patlaban pasažierus gatavi pārvadāt vien 60% jauno sastāvu. Ja šī prasība nebūs izpildīta, vilcienu ražotājam piemēros sodu.
Briškens: Velosipēdu novietnes jaunajos elektrovilcienos ir jānodrošina līdz vasaras sezonai
Velosipēdu novietņu izveide visos jaunajos elektrovilcienos izmaksās vairāk nekā vienu miljonu eiro, otrdien, 9. janvārī, preses konferencē pauda satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Pirmie bateriju vilcieni posmā Rīga–Dobele varētu sākt kursēt līdz 2029. gada beigām
2024-02-05T11:16:00+00:00
Videi draudzīgākie bezizmešu tehnoloģijas bateriju vilcieni posmā Rīga–Dobele varētu sākt kursēt līdz 2029. gada beigām. Plānots pirkt divus vilcienus, katrā – vismaz 180 sēdvietu, prognozējamās izmaksas – vairāk nekā 21 miljons eiro.
«Škoda Vagonka» sūta papildspēkus uz Latviju problēmu ar elektrovilcieniem atrisināšanai
2024-02-05T16:19:00+00:00
Nedienas ar jaunajiem elektrovilcieniem turpinās. Šorīt tehnisku iemeslu dēļ atkal par nepilnu pusstundu kavējās jaunais sastāvs Skultes līnijā. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") un uzņēmuma "Pasažieru vilciens" vadība šodien pārrunāja notikušo ar jauno vilcienu ražotāja "Škoda Vagonka" pārstāvjiem, kas nolēmuši sūtīt papildspēkus uz Latviju problēmu risināšanai.
Ministrs: Trīs jaunajiem vilcieniem defekti ir salaboti
2024-02-05T05:22:00+00:00
Trīs no pieciem jaunajiem elektrovilcieniem, kuriem tika atklāti defekti, ir salaboti un atgriežas satiksmē, intervijā LTV raidījumā "Rīta Panorāma" pastāstīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie").
Pieciem jaunajiem elektrovilcieniem konstatētas dažādas nepilnības
2024-02-05T10:30:00+00:00
Dažādas nepilnības šobrīd ir konstatētas pieciem jaunajiem elektrovilcieniem, aģentūrai LETA pastāstīja zīmola "Vivi" jeb AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
Latvijā pasažierus pārvadā astoņi jaunie elektrovilcieni
2024-02-04T14:09:00+00:00
Lai gan decembra vidū uzņēmuma "Vivi" (iepriekš – "Pasažieru vilciens") vadība izteicās, ka līdz gada beigām varētu saņemt 18-19 jaunos elektrovilcienus, Latvijas Radio noskaidroja, ka pašlaik ir saņemti 17 sastāvi, no kuriem pasažierus pārvadā astoņi.
Noslēdz līgumu par «Rail Baltica» pamattrases būvniecību Latvijā
2024-02-05T07:24:00+00:00
"Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un pilnsabiedrība "E.R.B. Rail JV PS" noslēgušas līgumu par jaunā dzelzceļa pamattrases būvniecību, informēja projekta ieviesēji.
Pasažierus no piektdienas pārvadās četri jaunie elektrovilcieni
2024-02-05T08:06:00+00:00
AS "Pasažieru vilciens" (PV) no piektdienas, 22. decembra, plāno reisus izpildīt ar četriem jaunajiem elektrovilcienu sastāviem, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijā.
Dzelzceļa infrastruktūras projektā "Rail Baltica" pamattrases izmaksas Latvijā aplēstas 3,7 miljardu eiro apmērā, savukārt pirmās kārtas būvdarbu īstenošanai nepieciešami 165 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Parakstot līgumu, Latvija uzņemsies valsts budžeta saistības tikai par pirmās kārtas būvdarbiem, kuriem jau nodrošināts Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta finansējums, informēja Satiksmes ministrija.
Jaunajiem elektrovilcieniem konstatē tehniskas nepilnības, vienu izņem no aprites
2024-02-05T13:29:00+00:00
Vienam no trim pagājušajā nedēļā pasažieru pārvadājumos norīkotajiem jaunajiem elektrovilcieniem konstatētas tehniskas nepilnības, tādējādi pasažieru pārvadājumi šobrīd tiek veikti ar diviem jaunajiem elektrovilcienu sastāviem, pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
«Vivi» vadītājs: Līdz gada beigām mērķis ir maršrutos laist 18 jaunos elektrovilcienus
2024-02-05T05:26:00+00:00
Piektdien, 15. decembrī, pirmo reizi pasažierus pārvadās jaunie "Škoda" elektrovilcieni, taču kopumā šogad mērķis ir maršrutos laist 18 vai 19 jaunos vilcienus. To Latvijas Radio intervijā sacīja pasažieru pārvadātāja "Vivi" (iepriekš – "Pasažieru vilciens") valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Jaunie "Škoda" elektrovilcieni pirmajā pasažieru pārvadāšanas dienā piektdien, 15. decembrī, kursēs sešos maršrutos trīs no kopumā četrām Latvijā elektrificētajām dzelzceļa līnijām – Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, informēja pasažieru pārvadātājs "Vivi" (iepriekš – "Pasažieru vilciens").
«Pasažieru vilciens» pēc jauno vilcienu saņemšanas mainīs zīmolu uz «Vivi»
2024-02-04T10:09:00+00:00
No 2023. gada 29. novembra, kad AS "Pasažieru vilciens" tiek nodoti pirmie "Škoda Vagonka" ražotie elektrovilcieni, uzņēmums vilciena pasažieru pārvadājumos pakāpeniski pāries uz zīmolu "Vivi", paziņojumā medijiem informēja uzņēmums.
Darbi jauno staciju izbūvē Bolderājas līnijā ir aizkavējušies un visdrīzāk tiks pabeigti 2024.gadā, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.
Dzelzceļa "Rail Baltica" projekts izmaksās dārgāk nekā sākotnēji plānots – ap astoņiem miljardiem eiro, kavējas arī tā projektēšana un zemju atsavināšana, būvprojekti. Kritizēta projekta pārvaldība.
Jauno elektrovilcienu pirmajam braucienam atkal maina solīto laiku – tagad plāno decembrī
2024-02-05T10:39:00+00:00
Jauno "Škoda" elektrovilcienu pirmais brauciens ar pasažieriem plānots decembrī, sociālajā vietnē "X" (agrāk – "Twitter") pavēstījis satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie"), kārtējo reizi mainot solīto pirmā brauciena laiku. Uzņēmums "Skoda Vagonka" 17. novembrī ir saņēmis nepieciešamo atļauju no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas jauno elektrovilcienu ekspluatēšanai tirgū.
Vilcienu peronu modernizācijas projekta kavēšanās rada bažas par korupciju
Jau šogad Latvijā bija jāsāk kursēt jauniem pasažieru vilcieniem, kas piestātu pie jauniem, ērtiem un moderniem peroniem. Vilcieni joprojām tiek testēti, bet peronu modernizācijas projektu aptumšo nelāgas aizdomas, ka Eiropas finansējumu var nākties zaudēt. Izrādās, ka būvniecības darbos tiek izmantota Latvijas dzelzceļa tehnika un darbinieki, ko Eiropas noteikumi neļauj, noskaidrojis TV3 raidījums "Nekā personīga".
Ministrs Briškens: «Rail Baltica» pārvaldībā gaidāmas būtiskas pārmaiņas
2024-02-05T09:44:00+00:00
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšana kavējas un atpaliek no plānotā grafika, tās pabeigšanai Latvijā nepieciešami papildu 18 miljoni eiro, bet projekta pārvaldībā sagaidāmas būtiskas izmaiņas, informēja Satiksmes ministrijā (SM).
Ministrija: «Rail Baltica» projektēšanu kavē Spānijas uzņēmums «Idom»
2024-02-05T11:17:00+00:00
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšanas darbu kavējumos galvenokārt ir vainojama Spānijas projektēšanas uzņēmuma "Idom" nespēja pilnvērtīgi veikt saistības, teikts Satiksmes ministrijas (SM) informatīvajā ziņojumā par "Rail Baltica" projekta ieviešanas progresu Latvijā šogad pirmajā pusgadā.
Satiksmes ministrs: Jaunie pasažieru vilcieni, visticamāk, tomēr sāks kursēt tikai nākamgad
2024-02-05T06:23:00+00:00
Lai gan pēdējais solītais termiņš, kad Latvijā sāks kursēt jaunie "Škoda" elektrovilcieni, bija šī gada rudens, satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") ir piesardzīgs un atzīst, ka, visticamāk, pasažieri ar tiem varēs braukt tikai nākamgad.
«Rail Baltica» darbiem Rīgā pietrūkst 200 miljonu eiro; pirmie vilcieni Latvijā varētu sākt kursēt agrāk
2024-02-05T07:38:00+00:00
Pirmais ātrgaitas vilciens pa topošajām "Rail Baltica" sliedēm atsevišķās vietās varētu sākt kursēt divus gadus agrāk jeb 2028. gadā. Visu trasi no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai sola pabeigt līdz 2030. gadam. Lielākās bažas – vai vairāku miljardu eiro vērtajam projektam būs nauda. Rīgā atsevišķiem darbiem pietrūkstot 200 miljonu eiro. Lai gan valsts sedz tikai daļu naudas, noskaidrojies, ka Finanšu ministrijā pēc palīdzības atbildīgie nav vērsušies.
Vilcienu «pensionāru» uzturēšanai rezerves daļas meklē arī citu valstu noliktavās
2024-02-05T18:26:00+00:00
Jo ilgāk jāgaida diena, kad sāks kursēt jaunie vilcieni, jo lielākas galvassāpes ritošā sastāva remonta cehos. Sankciju dēļ veco vilcienu rezerves daļas tiek meklētas gan izstādēs, gan daudzu valstu noliktavās. Pagaidām visu vēl varot salabot, taču tas ir gan dārgi, gan sarežģīti.
Kavējumu dēļ risks zaudēt ES naudu jauno vilcienu un dzelzceļa projektos
2024-02-04T18:55:00+00:00
Šonedēļ par progresu ar jauno pasažieru vilcienu projektu Rīgā ziņot ieradās "Škoda Group" pārstāvji. Lai gan piegādes grafiks jau tiek kavēts par vairāk nekā pusgadu, 23 vilcienus "Škoda" sola piegādāt līdz gada beigām. Tas ir vilcienu skaits, ko paredzēts līdzfinansēt ar Eiropas Savienības (ES) naudu. Par vilcieniem, ko "Škoda" līdz gada beigām nepagūs piegādāt, Latvija līdzfinansējumu zaudēs. Augsts risks zaudēt daļu līdzfinansējuma ir arī "Latvijas dzelzceļa" peronu modernizācijas projektam. Kā ziņo LTV raidījums "De facto", tiek pieļauts, ka 15 miljonus projektam paredzētās naudas šogad attiecināt nevarēs, turklāt ir arī būtisks sadārdzinājums.
Vairākās stacijās peronu modernizēšana vēl nav sākta; «Latvijas dzelzceļš» sola paspēt laikus
2024-02-05T11:01:00+00:00
Moderni un ērti - līdz 2023. gada beigām vairāk nekā 40 dzelzceļa stacijās plāno pārbūvēt peronus, turklāt vēl četrās vietās parādīsies jauna dzelzceļa stacija. Lai gan uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš" apgalvo, ka darbi 44 miljonu eiro projektā aktīvi rit, nevienā stacijā darbi nav pabeigti, turklāt Latvijas Radio novēroja, ka vairākās vietās būvniecība vēl pat nav sākusies.
Lai nodrošinātu dzelzceļa satiksmes nepārtrauktību, 31 stacijā un pieturas punktā pasažieru platformu modernizācijas laikā tiks uzstādītas kopumā 49 pagaidu platformas
2023-07-04T07:21:07+00:00
VAS “Latvijas dzelzceļš” pasažieru platformu modernizācijas projekta ietvaros jau šobrīd 5 stacijās un pieturas punktos pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai no vilcieniem tiek izmantotas 7 īpaši izbūvētas pagaidu platformas. Būvniecībai turpinoties, kopumā 49 šādas pagaidu platformas tiks izbūvētas 31 stacijā un pieturas punktā. Tādējādi tiek nodrošināts, ka visā būvniecības laikā modernizējamajās stacijās un pieturas punktos var piestāt vilcieni, un pasažieri var ērti un droši iekāpt tajos un izkāpt no tiem.
Jaunos elektrovilcienus tomēr nodos ekspluatācijā rudenī, nevis vasaras beigās
2024-02-04T08:11:00+00:00
"Škoda Group" ir nogādājusi Rīgā montāžai un tālākajam darbam jau 12 jaunos vilcienus un līdz gada beigām plāno piegādāt kopumā 23 vilcienus, bet nākamgad – atlikušos deviņus. Vilcienu testi vēl turpināsies, un "Škoda" plāno vilcienus nodot ekspluatācijā rudenī, nevis vasaras beigās, kā tika plānots iepriekš, teikts "Škoda Group" paziņojumā medijiem.
Saeimas komisijā satraucas – vai būs būvnieki «Rail Baltica» dzelzceļa trasei ārpus Rīgas
Kamēr Rīgā Baltijā lielāko dzelzceļa projektu "Rail Baltica" aktīvi būvē, ārpus galvaspilsētas darbus plānots sākt vien gada beigās. Taču darbu apjoma dēļ pastāv risks, vai atradīsies būvnieki darbiem, kuru vērtība nozares vērtējumā varētu pieaug, iespējams, līdz pat septiņiem miljardiem eiro. Par to otrdien sprieda Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē. Savukārt, lai risinātu problēmas ar zemju lēno atsavināšanu, otrdien sasaukta "Rail Baltica" tematiskās komitejas pirmā sēde.
«Rail Baltica» ieviesēji: Pašlaik finansējuma piesaiste netiek līdzi būvdarbiem
Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" finansējuma piesaiste pašlaik netiek līdzi Latvijas posmā īstenotajiem būvdarbiem, intervijā LTV raidījumā "Rīta Panorāma" sacīja projekta nacionālā ieviesēja uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.